PostHeaderIcon На гору Смотрич 1894м з села Дземброня

Вихідний пункт — устя потоку Дземброня до Черемошу. Довжина траси 9 км (1 варіант), або 11 км (2 варіант), вертикальний підйом 1170 м.

Перші 3 км. дороги від Черемошу на південний захід вузькою долиною вздовж потоку Дземброня можна проїхати автомобілем. Тут долина розширюється, з'являються хати села Дземброня*, зліва устя потоку Скорушного. Переходимо його мостиком і починаємо підйом доріжкою, яка веде вгору хребтом по лівому боці Скорушного, в напрямку на південний захід.

Після 3 км. від початку підйому під стрімким схилом північного наріжника Смотрича приходимо до великої стаї (місце для худоби для худоби). Минаємо її, і слабо помітною стежкою досить стрімко вгору виходимо на цей наріжник, після чого нахил стежки стає лагіднішим. Далі стежка весь час веде в південно-західному напрямку серед невеликих заростів жерепу, час від часу обходить групи скель фантастичних форм, що зустрічаються на хребті. Каменів стає все більше, а сама вершина Смотрича повністю кам'яниста. Це був перший, коротший, але важчий варіант виходу на Смотрич.

Другий, більш легкий маршрут передбачає початок виходу з місця, віддаленого на 2,5 км вище устя Скорушного в Дземброню. Тут у вилці, створеній потоком Дземброня і його правосторонньою притокою, що тече з-під Смотрича, починається плай, який спершу лагідно, відтак досить стрімко виводить нас слабо залісненим хребтом на північно-західний наріжник Смотрича. Далі йдемо по відкритому терені, відповідно лінією хребта, поступово змінюючи напрямок на південний, пізніше на східний і виходимо на західний край Смотрича, на так званий Вухатий Камінь. По дорозі зустрічаємо групи скель, які місцеве населення називає "церквами". Звідти до вершини - близько 0,5 км. Краєвиди з вершини Смотрича в західному напрямку майже такі, як з гори Піп-Іван, величезний масив якого затуляє собою інші краєвиди на південь. Серед безлічі гір на сході і південному сході виділяються близькі правильної форми Стайки. На півночі добре видно село Дземброня.

Сходити вниз найпростіше однією з доріг виходу. Можна теж сходити через сідло між Смотричем і головним хребтом Чорногори (майже 1,5 км на захід від вершини). Тут можна зійти направо вниз до джерельних потоків в Дземброні і далі, великою дугою, спершу вздовж річки Дземброня, потім хребтом на лівому боці її зійти в горішню частину села Дземброня. Дорога ця довша, зате вона дозволяє ознайомитися з цією цікавою долиною під Менчулем.

* Назва села Дземброня сучасна (колись Берестечко)